• Baka, baka liten kaka

    I samband med att ägget blev befruktat måste det ha skett någon märklig kemisk förändring i mig. Jag fattar inte vad som händer. Är jag påväg att förvandlas till en mamma/bullmamma/botaniker/sömmerska/pragmatiker?

    Plötsligt gör jag saker som jag aldrig gjort (frivilligt) i hela mitt liv. Jag syr upp gardiner, skurar golv, omorganiserar i skafferiet bland alla konservburkar, odlar växter, bakar bullar och bröd.

    Är detta sådana här husmorsegenskaper som man får på köpet när man man går med i livets mammaklubb? Jag har stekt pannkakor 3 gånger på en vecka och nu sitter receptet i hjärnan för all evighet.

    Jag kom precis på mig själv att maniskt söka efter en rosa brödkavel. Tänk att jag fann en. Finns att köpa här.

    image748

    Utan en ordentlig kavel är man ju ingen redig bullmamma. Ett måste om degen ska kavlas ut på bästa sätt.
    2007-09-09 @ 16:59:32
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback