• Bitterfittan som Radioteater på P1

    Bitterfittan, del 2 (Foto: Marie Jansson)

    Jag är en P1-Apa. Radion är oftast på och då lyssnar jag på på P1. När jag slog på radion idag möttes jag av en vacker liten truddelutt:

    ”Har du sett fru Kantarell i den gula kjolen? Hon är rund och glad och snäll. Skiner rätt som solen. Jämt hon har rysligt fläng, tidigt uppe sent i säng. Alltid glad fru Kantarell i den gula kjolen.”

    Min första tanke var. ”Bitterfittan”. När visans rader var slut, insåg jag att det verkligen var ”Bitterfittan”. Oh Happy day! Jag hade den stora lyckan att gå och se den tillsammans med min vän Purvi när den visades på Stadsteatern. Jag älskade den. Gör dig själv en god gärning. Gå in på Radioteaterns hemsida och klicka på lyssna. Gör detta och njut. Anna Lyons som gör rollen är FANTASTISK!

    bitterfittan

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback