• Dagsschema av matintag

    2010/07/26

    Jag hittade detta schema när jag rensade bland mina pappershögar i helgen. Det skrevs av min behandlare på mando och var till stor nytta under tiden jag var ätstörd. Nu ska jag börja följa det igen. Hoppas det kan vara någon där ute till nytta.

    08.00 Frukost
    Alt 1:
    1 portion havregrynsgröt med 1 msk sylt och ca 2 dl mjölk
    1 kopp té
    Alt 2:
    2 smörgåsar med 1 tsk smör och valfritt pålägg på varje
    1 glas (2.5 dl) juice
    Alt 3:
    2.5 dl yoghurt, 1 dl flingor, 1 frukt i yoghurten

    10.30 Mellanmål
    Alt 1:
    1 smörgås med 1 tsk margarin och valfritt pålägg
    Vatten
    Alt 2:
    1 medelstor frukt eller fruktsallad

    13.00 Lunch
    1 portion lagad mat, , 320 g
    30% grönsaker, 35% ris, pasta, potatis, 35% kött, fågel, fisk
    Om du vill ha sås till maten ta då bort 5% från vardera kolhydrat och protein
    Vatten till maten

    15.00
    Alt 1:
    2 smörgåsar med 1 tsk smör och valfritt pålägg på varje
    1 frukt
    Alt 2:
    Fruktsallad gjrd på 2 frukter med 1 msk keso

    18.00 Middag
    1 portion lagad mat, , 320 g
    30% grönsaker, 35% ris, pasta, potatis, 35% kött, fågel, fisk
    Om du vill ha sås till maten ta då bort 5% från vardera kolhydrat och protein
    Vatten till maten

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback