• Därför undviker jag LCHF och andra dieter

    2010/08/22

    Dieter har aldrig varit min starka sida. Jag må vara överviktig med bilringar, hull och allt vad det heter men inte en chans att jag ska begränsa mitt kulinariska liv genom att ingå en deal med dietdjävulen. Jag är alldeles för mycket livsnjutare. Varför begränsa sig när livet är så kort?
     

    Det finns ingen annan än jag som kan råda bot på min övervikt.  Varför ska viktväktarna tjäna pengar på min fetma? Varför ska i-trim tjäna pengar på min fetma? Varför ska viktklubben eller herbalife tjäna pengar på min fetma? Det är bara att inse, ingen annan än du själv kommer gå ner dina överflödiga kilon.

    Jag nådde en punkt då jag bestämde mig. Nu ska jag återerövra min kropp. Jag vill ha tillbaka det som en gång var mitt. Nu bryter jag ett osunt beteende och ätmönster. Att gå ner i vikt kräver tålamod och uthållighet. Jag vägde 100 kg när jag blev gravid med mitt första barn. Han föddes hösten -07 och jag vägde då 116 kg. Det fanns inte på världskartan att jag skulle lyckas gå under 100 kg. Nu tre år senare och efter att ha satt ännu ett barn till världen väger jag 85 kg. Detta utan dieter. Vad är hemligheten?

    - Ät regelbundet
    - Ät lite mindre portioner
    - Ät lite mer frukt och grönsaker
    - Drick lite mer vatten
    - Rör lite mer på dig

    Små, små förändringar har hjälp mig att tappa över 30 kg. Är det inte fantastiskt så säg? Jag fick en rolig kommentar av min vän Lady Dahmer (Hon kör stenhårt på LCHF. Hon gillar det och jag glädjs med henne eftersom hon hittat en viktminskningsmetod som passar henne.):

    Som jag tidigare skrev är jag lite för mycket livsnjutare för att begränsa mig. Jag vill kunna äta allt jag tycker om och jag gör det. Jag äter Ben& Jerrys så det står härliga till, trots detta går jag ner. Sakta, sakta men säkert, säkert. Alla sätt är bra utom de dåliga. Om viktminsking hade varit enkelt, om man genom att önska sig hade lyckats med bedriften att trolla bort 30 kg, om det var så enkelt då hade världen inte haft så många överviktiga människor. Jag har hittat ett sätt som passar mig perfekt eftersom det inte gör anspråk på något utav det jag äter.

    Med dessa ord hoppas jag kunna inspirera någon tjockis därute. Om jag kan, kan du. Jag lovar! Jag har ungefär 8-9 kg kvar tills jag når min målvikt. Det får ta den tid det tar. Jag mår bra och njuter av processen. Allting tar sin tid. I skrivande stund visar bloglovins ikon att 45 personer prenumererar på mina blogginlägg. Detta är ett inlägg som ni prenumeranter ska ”gilla” på bloglovin. Förhoppningsvis kommer detta inlägget må ut till fler människor då. Att gå ner i vikt handlar inte om trolleri. Man behöver inte krångla till det eller förbjuda sig själv att äta sådant man tycker om. Att gå ner i vikt ska vara lustfyllt och ge ett livslångt resultat.

    Kommentarer
    Postat av: Matilda - Livet som ung tvåbarnsmamma

    Klokt skrivet, håller med dig helt och hållet! Sen måste jag bara få påpeka att jag tycker att du är otroligt vacker, förstår inte varför du vill gå ned ytterligare 8-9kg när du faktiskt har en riktigt snygg kropp!

    2010-10-20 @ 11:16:05
    URL: http://majbebis08.blogg.se/
    Postat av: Johanna

    Toppen! Dieter begränsar, jag vill njuta i livet, så lite mindre mums, men ändå mums passar mej. :D

    2010-10-20 @ 14:17:36
    URL: http://salkert.se
    Postat av: Rebecka

    Jag älskar det här inlägget! Du är min nya idol! =)



    Du är ju så himla duktig

    2011-02-17 @ 13:48:49

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback