• Den stackars damen på akuten

    - Ursäkta. Ursäkta. (På extremt dålig svenska)
    - Ursäkta. Ursäkta.
    - Ursäkta. Ursäkta. Where is Robert? Please, Ursäkta.

    Jag vänder mig om och där ligger en kvinna i 60-årsåldern. Hon ser ut att vara från mellanöstern. Hennes stora bruna ögon tittar vädjande på mig. Jag går fram till henne och frågar hur det är med henne. Hon börjar gråta. Jag sätter mig bredvid, klappar henne på kinden och armen.

    - Where is Robert? Where is Robert? (Extremt dålig engelska)

    Jag satt hos den gamla damen en stund. Sen kom det en sjuksköterska och hämtade henne.

    Idag har jag tillbringat 5 timmar på St Görans sjukhus. Varav 4 timmar var på akuten. En kompis till mig har blivit sjuk. Huga. Nu ligger hon inlagd.

    2007-05-15 @ 18:59:46
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback