• En ny fas i livet

    I helgen var jag på en mysig liten tillställning hemma hos en vän tillsammans med frugan. Tjejen vi var hemma hos är relativt nyinflyttad och håller fortfarande på att fixa ordning sitt hem som hon vill ha det. Hon köpte min säng när hon flyttade in och precis som jag använde hon sängen som soffa och sittplats dagtid.

    När vi satt där och frossade vindruvor kom det som en blixt från klar himmel. Jag kom på mig själv med att beundra hennes liv och fasen hon befinner sig i. Fasen jag lämnade för ett år sedan.

    Singel och fri. Egen lägenhet med egna prylar.

    Det var inte länge sedan jag var där. Jag längtar inte tillbaka, det vore fel att uttrycka sig så. Nej, jag längtar inte tillbaka. Däremot ser jag tillbaka på min tid som singel, vild och galen med ett leende på läpparna. Jag hade verkligen roligt och jag är glad för allt som var. Det är ett minne för livet.

    Sista sommaren som singel. Den var underbar. Med största sannolikhet romantiserar jag bilden nu. Det är jag medveten om. Jag var trasig efter ettårig jordenruntresa på egen hand. Visste varken ut eller in, skulle jag sticka ut och resa igen? Byta jobb? Jag var dödligt förälskad i J, mannen i mitt liv som nu ska bli far till bebisen som sparkar och lever rövare i min mage. J och jag träffades ett halvår innan jag drog ut på mitt äventyr. Det var kärlek vid första ögonkastet, åtminstone från min sida. För honom tog det längre tid. Det var inte förrens hösten kom som amors pilar träffade honom. Vilket var perfekt för mig om man ser det såhär nu i efterhand.

    Jag fick LEKA AV MIG. Jag spenderade en vecka i Spanien hos mina vänner som bor där. Jag spenderade ett par nätter i veckan på favorithaket Riche under ett par månaders tid. Riche var mitt andra hem och jag älskade atmosfären där, samt Kalle som stod i baren. Han är uteslutande en av de bästa bartenderna vi har i stan. Jag och min allra bästa vän frugan spenderade en vecka på jetsetön Hvar i Kroatien. Jag spenderade mucho money på diverse inköp av skor, make up och snygga kläder.

    Ska man göra något ska man göra det ordentligt. Den sommaren kommer jag alltid minnas och jag kommer alltid få ett leende på läpparna när jag tänker på den. Sista sommaren innan jag bytte kapitel i boken om mitt liv.

    2007-09-10 @ 20:46:04
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback