• Fri som en fågel

    Igår jobbade jag sista dagen på mitt jobb. Det känns helskumt att veta att jag inte ska jobba på ett bra tag framöver. Nu ska jag verkligen njuta av att vara ledig.

    Jag kramade mina arbetskamrater farväl, lovade att jag skulle titta förbi med bebbe, samt ursäktade mig för att jag inte köpt nån avskedstårta. "Nu är det slut på frossandet och jag gillar er ändå." Innan jag lämnade lokalen kom en av killarna på lagret ut. "Kassie, får jag se din hand?" Jag sträckte fram handen och han betraktade linjerna i handflatan. "Du kommer få en fin flicka." Handsiaren kommer från Kongo är lite vodookung överlag, det ska bli spännande och se om han har rätt.

    Med vinden fläktandes i mitt hår, svett under tuttarna och en brännande sol väntade jag på bussen till St Eriksplan. Där ligger stans bästa garnbutik. Väl framme köpte jag lite nya virknålar och en beskrivning på bebisprylar. Sent igår kväll påbörjade jag ett "virka-bebis-filt-projekt", men jag blir galen. Fattar inte riktigt och tycker det är skitsvårt att läsa beskrivningar. Men skam den som ger sig.

    Efter min lilla shoppingtur i garnbutiken tog jag bussen hem och lyckades läsa ut bok nummer 31 i Sagan om Isfolket. Det har varit en seg en. Den sämsta boken hittills. Men som sagt, man måste ju plöja igenom alla böckerna eftersom allt hänger ihop. Missar man en detalj kan det bli svårt att hänga med i de återstående böckerna.

    Middag i sällskap av frugan avnjöts på Texas Longhorn. Vi planerade vår lilla semestervecka och alla pusselbitar har nu fallit på plats. Vi dra´på spa. Det kommer bli hur mysigt som helst. Återstoden av veckan kommer vi tillbringa ute på landet.

    Kvällens gladaste nyhet fick jag av pudelrockaren Per som presenterar vädret på Aktuellt. Hösten är på ingång. Lördag är sista högsommardagen, sen blir det svalt. Kan det bli bättre?
    2007-08-24 @ 13:57:43
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback