• Gravid, gravid, gravid

    Det känns som om det börjar att dra ihop sig. Beräknad förlossning kommer infinna sig och ca 5 veckor. Det är vanligt att man som förstagångsföderska går över tiden och om man bär på ett barn som trivs ypperligt i magen kan man gå över tiden med 2 veckor.

    Hoppas verkligen att Bebbe behagar komma ut när den ska. Om jag får välja mellan en september eller oktoberbebis väljer jag en septemberbebbe. Då ska jag spela underbara "September - med Earth Wind and Fire" och tillägna den låten till mitt barn. I love it. Den är så trallig och go. Hoppas att barnets föds på en torsdag för då kan jag även tillägna låten "Thursday Child med min big idol David Bowie".

    Det återstår att se när bebbe vill komma ut.

    Jag känner mig förberedd. Ser fram emot förlossningen. Vi har gått föräldrarutbildningen nu och eftersom jag inte varit särskilt påläst gällande graviditet och förlossning, känns det som om jag fått lite kläm på hur det hela kommer att gå till. För mig har det varit ett medvetet val att inte veta förmycket. Jag litar på att barnmorskan kan ge oss all information vi behöver. Hursomhelst har jag aldrig haft någon ambition att bli någon form av hobbybarnmorska. Man ska inte vara för insatt.

    image625
    2007-08-15 @ 19:01:20
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback