• Gravid och rökare

    Häromdagen var jag och en vän på långpromenix. Vi hade goda ambitioner att gå hela vägen till Djurgården, men när vi närmade oss Kungsan ropade magen efter en chailatte. Vi slog på caféradarn för att hitta närmsta Café. Vi gick över Stureplan, upp med Nybrogatan och strandade så småningom på Café Baresso. Fiket får ett plus och ett minus. Ett plus för den godaste chailatten ever, ett minus för det torraste foccatian ever.

    Utanför gick det förbi en liten kvinna med en stor mage. Hon rökte. Hur fan kan man röka när man är gravid? Det är varje medborgares skyldighet att försöka påverka så det kanske kan bli en lite bättre värld. Hade jag stått ute på gatan då hade jag nog frågat henne om hon kände till riskerna med att röka under graviditeten. Jag menar… Om hon är insatt i vilken skada rökningen gör för bebisen i magen så borde hon ju veta bättre. Eller?

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback