• Här sitter jag

    Med en kopp rykande hett chaite framför mig. Jag insåg precis att jag på sistone skrivit väldigt detaljerat om diverse matintag. Jag misstänker att det beror på att jag är konstant hungrig nuförtiden. Kroppen passar väl på att fylla på sina depåer såhär i slutspurten.

    Vi var hos barnmorskan idag. Jag vägde mig. På tre veckor har jag lyckats med konststycket att lägga på mig 3 kg. Hoppsan. Nu har jag gått upp 13 kg sedan jag blev gravid. Kroppen är fantastisk. Visst märker jag att hullet lagt sig lite här och var, men det känns helt oväsentligt. Allt som betyder något nu är att jag faktiskt ska bli mamma. Snart ska jag föda barn. Jag har nog aldrig älskat min mage så mycket som jag älskar den nu. Den får gärna bli större. Fast åandrasidan, ju större den blir dessto svårare får jag att komma upp ur sängen.

    Åh vad jag längtar efter vår underbara lilla bebis. Den sparkar och sträcker på sig. Jag brukar grabba tag i foten, armbågen eller vad det nu är den petar ut. Haha. Det är jättekul, då blir bebben helst ställd och drar till sig sin kroppsdel igen. Sen börjar den kicka som bara den.

    Jag brukar klappa magen och fråga bebben när den har tänkt komma ut. Jag får inga vettiga svar. Hursomhelst så börjar jag känns mig klar. Jag har 5 böcker kvar ur Isfolksserien att läsa, sen är jag fit for fight. I dagarna som kommer ska jag packa den där omtalade väskan och kanske köpa en ny mp3-spelare. Den jag hade har gått sönder. Ska fixa lite bra föda-bebbe-musik. Mycket Bowie och lite annat smått och gott.
    2007-09-06 @ 20:48:47
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback