• Havregrynsgröt och förlossingsberättelser

    Jag har precis ätit frukost. Idag blev det jordgubbsylt till gröten istället för lingonsylt. Jordgubbsylt är nog godare faktiskt.

    När jag blev gravid köpte jag en bok som heter "På smällen från A till bebis". Jag sträckläste den. En underbart rolig bok med massor av humor och glimtar. Jag har inte läst så mycket sedan dess. Mest bläddrat. Boken innehåller massor av gravidberättelser från vanliga tjejer och massor tips och trix. Häromdagen plockade jag fram boken för att se om det fanns nån bra lista över saker man inte ska glömma packa ner i BB-väskan. Jag har fortfarande inte packat den, det känns verkligen inte som om det är någon panik. Men älsklingen ber mig dagligen att packa färdigt. - Det skadar aldrig att ha den klar.

    Idag när jag skulle äta frukost så tog jag fram boken och läste en förlossningsberättelse. Så här i slutet av graviditeten är det återigen mycket hormoner i svallning och hela jag blev en stor tårögd hormon. Jag började inte grina, men jag blev väldigt medtagen. Herregud. Är det så här det kan gå till. Gud vad häftigt, vackert och fantastiskt. Jag längtar verkligen efter lilla bebbe.

    Det ska bli så häftigt när allt sätter igång. Det är allt som allt max 30 dagar kvar innan bebbe kommer. Det är beräknat om 16 dagar, men det kan som sagt gå 14 dagar över tiden om bebbe tycker det är mysigt i magen och vill stanna kvar.

    Ovissheten är det nog det häftigaste. Det skulle kunna hända idag. Eller imorgon. När sätter det igång och hur kommer det kännas? Jag har en bild av hur jag önskar att det var. Vad som händer i verkligheten får vi se.

    Jag ska sträckläsa de sista fem böckerna och mixa lite bra förlossningsmusik, sedan är jag mer än redo.

    2007-09-07 @ 09:46:31
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback