• Hej lilla Bebis!

    Om inget oväntat händer idag eller inatt föds din syssling imorgon. 17 dagar försent. Den bebben trivs tydligen ypperligt i mammas mage. Dom ska sätta igång förlossningen.

    Jag avvaktar med spänd förväntan. Minst en gång om dagen flyger tanken förbi och undrar när du kommer komma ut. Kommer du också dröja dig kvar i magen? Du är så nära men ändå så långt borta.

    Jag kommer ligga lågt. Jag tror inte det minsta på alla teorier om att "få igång" förlossningen på egen hand. Jag tror att alla bebisar pluppar när dom känner det. Oavsett hur mycket höga hopp eller raska promenader man tar. Att färdknäppa är ju väldigt trevligt men jag tror ju inte att du skulle välja att komma ut pga av det. Nej. Jag ska ligga lågt och vänta ut dig. Färdknäpparna gör vi för vårt eget välbefinnande, inte för att locka ut dig.

    Om det funkar kan man ju fråga sig varför så många går över tiden...
    Du är beräknad att ploppa ut om 12 dagar, går du över tiden är du ute senast om 26 dagar. Mammas nedräkning har börjat på allvar.
    2007-09-11 @ 17:12:20
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback