• Hur det känns att vara gravid...

    När jag klev upp i morse kändes magen helskum. Tyngre än vanligt och det kändes som om magen sjunkit ner under natten. Bebbe förbereder sig där inne i magen. Igår försökte jag förklara för frugan hur det känns att vara gravid.

    Magen är stenhård. Hon undrade om det kändes som när man är proppmätt. Nej... Det gör det inte, för bebben ligger ju inte i magsäcken utan i livmoder bredvid. Det är trångt nu. Tarmarna trycker ihop sig. Jag upplever det som att det är svårare att äta. Är inte särskilt hungrig och när jag väl äter går det inte ner så mycket.

    Det är tungt och man är inte alls lika smidig. Det tar tid att vända sig i sängen eller att röra på sig överhuvudtaget. Älskade Bebbe. Dagarna går. Snart kommer du ut.
    2007-08-19 @ 09:30:09
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback