• Jag älskar dig vackra människa

    Ibland sover man djupare än man tror. Kanske vaknade jag till när du kom hem och registrerade din hemkomst. Kanske inte.

    Plötsligt låg du tätt bakom mig. Du kysste mig i nacken. Din svala hud mot min varma.
    - God morgon älskling. Det regnar ute, viskade du.

    Du klappade magen och hälsade på bebisen.
    - Hej Bebisen. Har du varit snäll mot mamma?

    Jag vände mig om och kröp upp i din famn. Du doftar ljuvligt. Jag älskar att beröra dig. Din hud är så mjuk och len. Mina fingrar lekte över din bringa, du kysste mig på pannan och drog åt greppet om mig. Min hand i din, mina fingrar sammnflätade med dina. Fyra ben som slingrar sig runt varandra så gott det går. Värme, närhet, kärlek.

    Du vände dig om. Min kropp lade sig till rätt för att anpassa sig exakt efter dina vinklar. Som om vi vore stöpta i samma form. Jag har en stor mage och trots det kan vi ligga närmare än närmst varandra. Bebisen började sparka. Du fick sparkarna i ryggen. Så låg vi. Vår lilla familj. Så somnade vi och så vaknade vi tre timmar senare när klockan ringde.

    2007-09-09 @ 16:30:46
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback