• Längtar även efter ett nytt hem

    Vi stannade till på Hemtex efter att ha lunchat på Söders sämsta lunchställe. Det visade sig ha kampanjen "köp 2 - betala för 1". Vi köpte två dukar och fyra tabletter. När vi kom hem visade det sig dock att dukarna inte gjorde sig alls bra i vårt hem. Jag ska byta dom imorgon. Att köpa bordsduk är nog mer hjärta än hjärna. Men jag måste göra något åt vårt traumatiskt fula furuköksbord. Det är så fult, så fult.

    Jag längtar verkligen tills vi flyttar till ett större boende. Då ska vi köpa nya möbler. Bohaget som står i vår lägenhet har darling haft sedan 16 år tillbaka. Det är ett ihop plock av saker hans föräldrar hade när han flyttade hemifrån. My lord. Det är inte vackert. Estet och inredningskänslig som jag är har jag stundtals mått pyton här. Men jag biter ihop. Det känns verkligen meningslöst att köpa massor av nya saker när det är så trångt som det är. Bättre att vänta tills vi byter upp oss. Eftersom vi båda älskar att laga mat och att bjuda på middagar ska vi ha ett STORT köksbord i vårt nya hem så vi kan bjuda hem mycket folk på en och samma gång.

    Men det är ingen panik. Vi ska bo kvar här ett tag till. Framåt våren ska vi börja kolla nytt boende på allvar.
    2007-09-10 @ 20:07:56
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback