• Längtar ut på äventyr

    Om jag bara hade varit vaccinerad nu hade jag passat på att resa innan bebisen kommer. Jag får resa inom Europa, men sen är det stopp.

    Det hade varit perfekt att ta Transirbirska Järnvägen nu. Att tuffa fram på ett tåg genom Ryssland, Mongoliet och Kina är en av de resorna jag måste göra innan jag dör. Det är en resa jag har drömt om sedan jag var barn. Jag har forskat jättemycket om Mongoliet. Ulan Batur är kanske inte världens häftigaste huvudstad, men det är inte dit jag vill. Jag vill ut på de Mongolska slätterna och se de vilda hästarna beta i solnedgången.

    För ett par år sedan träffade jag 2 mongoliska konstnärer på en vernissage. Vi har haft lite sporadisk mailkontakt och de vill mer än gärna visa sitt land för mig när jag kommer på besök. Någon gång i framtiden.


    image572
    image573
    image574
    2007-05-18 @ 10:30:32
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback