• Lögnen

    Det var någon gång i början på 90-talet. Pökpåsen gjorde entré i den svenska vokabulären och flickor med namnet Anna fick en egen låt.

    Min storasyster tog studenten och i samma veva som alla festligheter höll på hamnade hon på bredvid Peter Settman på en fest. Han var då Ronny med hela riket och vid frukostbordet dagen efter berättade hon hade träffat honom.

    I samma stund föddes en lögn i min förpubertala skalle och från den dagen berättade jag stolt för alla (när tillfälle gavs) att min storasyster minsann hade hånglat med Peter aka Ronny Settman. En lögn som sedan utvecklades till att min syrra och Ronny minsann var ett par, till att min syrra och Ronny minsann skulle flytta ihop, till att min syrra hade dumpat honom. Bästa lögnen. Ronny var het och alla gick på den.

    Är din tunga missfärgad? Har näsan samma längd som den borde ha eller sitter du på en mörk bekännelse om en lögn?

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback