• Lögner

    Mina gamla kunder börjar höra av sig en efter en. De frågar vart jag tagit vägen och vem den nya slickade killen är. De frågar om det är sant att jag har börjat ett nytt jobb, varför och var.

    Jag pratade precis med kvinnan som headhuntade mig. Skulle bara kolla om hon hade organisationsnumret till mitt gamla företag, jag behöver de uppgifterna till A-kassan och jag vill inte ringa kontoret och fråga. Hon var förvånad och undrade varför jag hade bett om att bli uppsagd.

    Låt mig presentera lite lögner om mig:

    Sagt av min efterträdare
    ♥  Hon har börjat på ett nytt jobb
    ♥  Hon har klättrat inom företaget
    ♥  Hon valde att gå till en konkurent

    Sagt av min föredetta chef
    ♥  Hon bad mig säga upp henne

    Vad ska jag säga, blir helt förvirrad. Jag drömmer natt efter natt att jag ställer min chef mot väggen. Detta är inget jag tänker på dagtid utan något som mitt undermedvetna bearbetar om nätterna.


    2007-05-23 @ 11:53:16
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback