• Mamma, musen och livet

    Blogg, blogg my dear blogg.

    Det har varit fullt ös på sista tiden. Musen pajade och det har varit alldeles för fint väder för att köpa ny. Tillslut tog min älskling saken i egna händer och nu har vi en ny söt liten mus liggandes på bordet.

    Förra helgen var vi nere i Växjö på en "feelgood with the family tripp". Min underbara mamma följde med oss tillbaka till Hufudstaden och vi hade några mysiga dagar här tillsammans. Den ena dagen lagade vi massor av thaimat och bjöd hem människor vi gillar. Mamma lärde mig laga ett gäng kulinariska rätter, bland annat vårrullar.

    Den andra dagen spelade vi kroniskt sjuka på ett långtidshem. En kompis till mig är regissör och är just nu uppe i inspelningen av en långfilm. Det är en kärleksfilm som kommer ha premiär på Alla hjärtans dag nästa år. Han ringde i måndags och frågade om vi ville vara statister. Mamma satt i en rullstol och målade, jag satt och spelade backgammon. Mycket trevligt om jag får säga det själv.

    Vad har hänt mer?

    ♥ Jag har börjat jobba och det är hur skönt som helst. Sörjer inte ens Falcon Crest och alla andra sunkprogram jag snabbt fastande för under mina lediga veckor hemma.

    ♥ Sommaren är härlig, det är jävligt varmt med en bebbe i mage. Men jag försöker tänka på mina medsystrar i varmare länder. Jag tror inte att de afrikanska blivande mammorna klagar på värmen dagarna i ända, det finns viktigare saker att tänka och lägga fokus på.

    ♥ Jag har köpt en splirrans ny cykel. Den är hur skön som helst att cykla på. Det tar cirka 18 minuter att cykla till jobbet.

    ♥ Älsklingen och jag ligger nere i parken på dagarna efter jobbet. Där kollar vi på folk, vilar och hånglar.

    ♥ Igår badade vi nakna i en liten insjö. Det var årets första dopp och vattnet var varmt. Hela 24 grader.

    ♥ Idag går vi in i vecka 26.
    2007-06-11 @ 08:45:09
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback