• Min vän Karamelle

    Ett par bekanta till oss driver en butik här på söder. De har en gosig labrador vid namn Karamelle. Hon har varit hemma sedan i påskas då paret har haft långbesök från Frankrike. Idag åkte besöket tillbaka till rivieran och vips är Karamelle tillbaka på jobbet.

    Efter vårt besök hos barnmorskan gick vi förbi och hälsade på. Vi tog med hos Karamelle ut på en promenad. Den hunden är så jäkla go. Världens snällaste. Tyvärr kommer vi aldrig kunna ha en egen hund för vi är allergiska båda två, men det funkar att vara ute och gå. Bara man tvättar händerna efter att ha gosat med henne och absolut inte kliar sig i ögonen innan man tvättat sig. Vilket jag gjorde. Tårarna har runnit sedan i eftermiddags.

    Hursomhelst. Nu när Karamelle är tillbaka i stan och jag är ledig hela dagarna, så kommer jag försöka gå ut och gå med henne. Det är mycket roligare att strosa runt i sällskap av en hund än att promenera ensam.
    2007-09-06 @ 21:10:02
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback