• Ode to Solle

    Det finns ett barnprogram som sänds dagligen på barnkanalen. En ful liten unge stakar fram: Lycka är… Och så är lycka något i stil med att baka, läsa bok med mormor eller att vara två i sandlådan.

    Lycka är…
    … att ha fina vänner. Solle är en extremt fin vän. Vi har genom åren haft många minnesvärda stunder. Han har klappat min kind och tröstat mig när jag haft misstänkt blindtarmsinflammation, han har klappat min kind och tröstat mig när jag har varit olyckligt kär och han har klappat min kind och tröstat mig när livet sugit lite för hårt.

    Bortsett från kindklappande och tröst så har vi även haft skitkul. En gång när jag var i Palma på besök kom vi på att vi hipp som happ skulle ta morgonbåten till Ibitza. Kan det ha varit kareokelåten ”We´re going to Ibiza” med ”Vengaboys” som inspirerade oss månne tro? Det låter kanske inte särskilt spektakulärt, men faktum är att vi var dyngfulla och att det var morgonen före jag skulle åka hem. Glada i hågen och en smula bakis kom vi så småningom fram till Ibiza. Jag missade såldes mitt flyg och fick stanna i Spanien ännu en vecka.

    solletoddo

    Vi befinner oss på båten till Ibiza. Solle äter bulle och jag är glad.
    Vi solar och badar med lilla cockerspaniel Kanela.
    Mina älsklingar flanerar på Storgatan i Växjö.
    Min fina, fina Solle!

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback