• SD förstör den politiska prioritetordningen

    Jag är övertygad om att SD:s inträde i riksdagen kommer förändra hela den svenska politiken på sikt. Jag menar på att det finns en ”prioritetsordning” inom svensk politik och att de olika partierna brinner olika mycket för olika frågor. Vi vet att vissa brinner för skolan, andra för miljön, jämställdhet eller ekonomi.

    När nu SD kliver in som vågmästare i riksdagen utgår jag från att alla andra partier vill få bort dem till nästa mandatperiod. Betyder då detta att alla partier nu istället ska börja fokusera på invandrarpolitik och på så vis ”bevisa” för SD:s väljare att de också kan om de vill. Att de på så vis skulle ta tillbaka röster från de som vid detta val lade sin röst på SD? Om de övriga partierna nu börjar fokusera på invandrarpoliktik måste ju det i sin tur innebära att de frågor som partiet egentligt hade velat satsa på blir lidande. Eller. Tänker jag helt fel. Förstår ni hur jag menar?

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback