• The wounded angel

    Igår spenderade jag 4 timmar i en keramikverkstad. Från början hade jag tänkt dreja en skål, men fick istället inspiration till att skulptera. Jag har inte skulpterat på evigheter.

    Leran knådades ut, jag värmde upp den med händerna och formade något som liknade en gigantisk snopp med ollon och allt. Whoops. Det tog ett tag innan jag upptäckte vad mitt undermedvetna var på väg att skapa och när jag väl upptäckte det blev jag så generad att jag snabbt knådade ihop snoppen. Hoppas ingen såg det. Jisses, tänk om man skulle bränna och glasera den. Det skulle ju bli världens lyxigaste dildo.

    Hursomhelst. En ny liten figur började ta form. Efter ett par timmar hade jag skapat en liten ängel. Wow. Jag gillade den verkligen. Ska bli jättekul att se hur den blir sen när den är bränd och glaserad. Jag funderar på att göra en bladguldsförgyllning på vingarna.

    Jag googlade precis efter lite änglar för att se om jag kunde hitta lite inspiration. Jag hittade denna bilden och blev helt tagen av den. Det heter The Wounded Angel och är målad av Hugo Simberg. Väldigt speciell. När jag ser den tänker jag på att det är precis så vår vardag ser ut. Precis överallt omkring oss finns det skadade änglar. Vänner, chefer, syskon, uteliggare, grannar, sl-personal osv. Undrar hur man ska göra för att kunna lyfta upp dom på en bär och plåstra om.

    image489
    2007-04-26 @ 00:15:40
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback