• Tiden flyger och jag med den

    Jag förstår inte vad all tid tar vägen. It´s gone and away. M är inte särskilt krävande. Han vill ammas, byta blöja och gosa. Inte så ansträngade och inte så tidskrävande. Men oj vad jag kan missta mig. Timmarna uppslukas av något form av monster och vips är dagen slut.

    Jag har inte bakat några lussekatter, julgardinerna hänger på en köksstol - klara till hälften, i tack korts verkstaden är det adressering som står på tur. Vad har jag egentligen gjort idag?

    Jag tog en fika i Skrapan tillsammans med en vän som också har en bebis, 5 dagar äldre än M. Vi pratade om hur livet kommer se ut efter mammaledigheten. Jag har starka planer på att börja plugga.

    Sakta men säkert förbereder jag mig mentalt. Det ska bli roligt. Funderar på att ta busskörkort, då kan jag arbeta som busschaffis i sommar och sedan köra buss som extraknäck under tiden jag pluggar. Får se om jag blir antagen. Jag har dessutom anmält mig till en komvuxkurs, engelska B. Vi hade inte det när jag gick i gymnasiet och om jag ska bli lärare som jag siktar på, måste jag läst engelska B för att vara behörig.

    Annat skoj som händer till våren är att vi ska resa till Thailand. Två veckor är det tänkt att vi ska stanna, men jag och M kanske stannar längre. Min mamma har hus där som vi kan bo i och det är ju inte helt fel att tillbringa en tid av mammaledigheten där.
    2007-11-22 @ 20:46:39
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback