• "Too Posh to push" – för fin för att krysta…

    posh-becks
    … ett uttyck efter Victoria Beckhams val av kejsarsnitt av rent kosmetiska skäl. Antalet gravida som väljer planerat kejsarsnitt av förlossningsrädsla – eller andra skäl fortsätter att öka. Även de akuta kejsarsnitten har blivit fler. Ska alla kvinnor som önskar få sina kejsarsnitt beviljade? Eller ska sjukvården försöka hålla nere antalet snitt? Studio Ett, P1 sänder direkt från en barnmorskekonferens i Kista idag efter klockan 16. Lyssna här.

    Men allvarligt talat? Har hon verkligen sagt så? Det ska bli väldigt intressant att lyssna på radioprogrammet. Jag vet inte riktigt var jag ställer mig i frågan. Att välja kejsersnitt av kosmetiska skäl låter ju helt skruvat! Jag undrar varför det blir vanligare med akuta kejsarsnitt. Det måste ju bero på att man hellre tar det säkra före det osäkra.

    Jag föredrar att föda vaginalt. Tycker det var en oslagbar upplevelse och hoppas på att denna förlossningen går lika bra.

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback