• Tröga kunder

    Idag har jag hatat alla kunder som varit inne i butiken. Exakt alla. Nästan iallafall. De har ställt dumma frågor, varit otroligt irriterande, haft konstig attityd eller bara varit för mycket på något annat sätt.

    Vissa kunder vill att man ska bli deras bästa vän.
    Följa dem som en liten svans i butiken och säga:
    - Gud vad fint, vilken snygg fondvägg, fantasitiskt osv.

    Andra kunder vill att man ska bli deras slav.
    Man ska bläddra åt dem i kollektionerna, skriva upp artikelnumret, vänta vid deras sida när de har lååååånga samtal på mobilen.

    Värst är nog kunderna som vägrar gå hem, trots att klockan passerat stängningstiden för länge sedan. Jag brukar jaga ut dom, mer eller mindre diplomatiskt. Varför ska man dalta med vuxna människor som inte kan respektera andra människors tid och liv?

    - Vill du beställa något innan jag stänger ner datorn? Brukar jag fråga med hög röst.
    - Vi stängde för en kvart sedan, du är hjärtligt välkommen tillbaka i morgon eller någon annan dag då du har mer tid.

    Idag hade jag en kund som ville handla tapeter för tusentals kronor på krita. Han var pank, men skulle få pengar imorgon. Jag dööör...
    2007-07-04 @ 22:00:18
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback