• Trollmors Visa

    Sent, sent i natt strax innan vi insåg att det var dags att sova kom jag på den briljanta idén att jag skulle lära älsklingen sjunga godnattvisa för Belly. Det var himla roligt. Han hade ingen aning om utbudet av godnattsånger och när det kom till kritan hade jag inte heller nån större koll. "Sov du lilla videung" & "Trollmors Visa" är nog de ända jag känner till. Han kände inte till någon av dem. Jag sjöng (kraxade falskt) båda visorna och sen fick han välja.

    Han valde den sistnämnda och en hysteriskt rolig sånglektion började. Jag sjöng en mening och han sjöng efter. Om ett par veckor kommer det flyta på som rinnande vatten.

    Bebben kan ju numera uppfatta ljud och känna igen röster och musik. Jag läste om en undersökning där de blivande föräldrarna sjungit för sina bebisar i magen. Väl ute ur mammas mage kunde barnet känna igen sångerna och blev lugn.
    2007-05-14 @ 13:57:44
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback