• Vad gör man med fula växter?

    Mitt hjärta klarar inte av att slänga dom, det är ju inte växternas fel att de är fula. Men jag orkar verkligen inte se dom. Vi har alldeles för mycket växter, vi får knappt plats här hemma. Det står växter på hela vardagsrumsbordet, halva köksbordet och i alla våra fönster. Det betyder otur att slänga levande växter, men vart ska jag göra av dom då?

    Jag kan ju knappast skänka bort dom, dom är ju så fula. Eventuellt ska vi få ställa några växter hemma hos svärföräldrarna. Det vore guld. Men frågan är hur mycket de kommer vilja ta emot.

    Jag funderar på att ställa lite växter i en papperskasse vid återvinningsstationen och skriva en lapp: "Nytt hem sökes". Då kanske nån snäll människa med gröna fingrar och grönt hjärta tar växterna till sig. Vad vet jag...
    2007-09-03 @ 14:48:00
    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback